Zondag 22 april - finale dag - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Ilja Goedemoed - WaarBenJij.nu Zondag 22 april - finale dag - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Ilja Goedemoed - WaarBenJij.nu

Zondag 22 april - finale dag

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Ilja

23 April 2012 | Verenigde Staten, Kissimmee

Het was gisteren een lange maar vooral ook late dag, resultaat ook een beetje laat verslag.
's Morgens lekker rustig aan gedaan, heerlijk buiten ontbjten zolang het nog kan trouwens want er staat weer slecht weer in de planning. Rene, Hilda en Amarins vertrekken voor hun laatste strooptocht langs alle outlet stores van Orlando, Ferrie en Margreet zoeken verkoeling tussen de zeedieren in Seaworld. Om 11.00 uur beginnen de finales dus Marijke en Willy trekken hun oranje outfit maar weer eens aan en gaan naar de sporthal. Liza en Sonja zitten al klaar samen met nog een aantal oranjefans. Net op tijd, wanneer we zitten is het eertste Nederlandse finale team aan de beurt, mix pair Rik en Juliet. Ze draaien een mooie oefening maar kunnen net niet op tegen de kunsten van de Russen en belanden op de 6de plek, knap gedaan.
Onze meiden zitten inmiddels opgetut en wel op de tribune aan de overkant, we zien ze opstaan en met Kim weglopen, zou het dan toch ..... maar nee alle finale trio's zijn nog gezond, ze moeten alleen wel voor de zekerheid intrainen. Wanneer categorie Girls Group 11-16 begint komen Denise, Eline en Ilja gezellig bij ons op de tribune zitten. We zien prachtige oefeningen voorbij komen waartussen ons trio zeker niet misstaan had. Rusand, Engeland en Belgie gaan er zoals wel verwacht met de medailles vandoor. Wij zijn supertrots op Denise Eline en Ilja, 9de land van de wereld, geweldig gedaan ! Nog even wat leuke foto's maken en ze moeten weer terug naar de delegate. Ilja zet nog net kans om mijn leuke oranje hoedje afhandig te maken als ruilmateriaal en ik beloof om vanmiddag nog mee te nemen wat ik thuis heb liggen aan vlaggetjes en een sjaaltje.

Wij gaan terug naar onze villa met zwembad, daar aangekomen kunnen we gebruik maken van onze doggybag van de dag tevoren, lekker opgewarmde pizza uit de magnetron. Even zwemmen en zonnen tussen de wolken door. Nog een leke verrassing op de computer, een thuis verslag, leuk om te lezen hoe ze meeleven zoveel kilometers bij ons vandaan. Want ja hoor Annick en Bob volgend echt alles op de voet alleen is de communicatie soms niet helemaal handig door het tijdsverschil. En dan voor de laatste keer de fluo oranje jas aangetrokken, op naar de sporthal voor het tweede en laatste Nederlandse finale team, Boys Pair 12-19 Mark en Leon. Ze zijn als laatste aan de beurt en laten een prachtige oefening zien. Hiermee grijpen ze helaas net naast het podium, een 4de plaats, geweldige prestatie. Hierna houden wij het voorgezien, nog even van het avondzonnetje genieten met Marijke, Sonja, Maaike en Willy buiten op het sportcomplex. Eerst komen de Adonis onderpartners voorbij met Kim, ze gaan al richting hotel want hebben toch echt minimaal drie uren nodig om zich klaar te maken voor het galafeest 's avonds. Mare en Ilja gaan nog samen op weg om spulletjes te ruilen, later zien we de rest van de delegatie naar de uitgang vertrekken. Vanavond hebben ze nog hun eindfeest en morgen misschien nog wat leuks doen met een deel van de delegatie. Ze kunnen in ieder geval terugkijken op een gewedige World Championship. Nog even een paar foto's bij de poort, zwaaien en tot morgen allemaal.

Wij maken ons klaar voor het laatste gezamelijke avondmaal met onze huisgenoten, zij vertrekken morgen weer neer Nederland. Nog een keer lekker steak eten bij Ponderosa, en wel op kosten van Rene en Hilda, als betaling in natura voor de onverwachte extra nachten dat ze ons huis bewonen.
Gezellig, koude steak eten onder heldere tl verlichting, gelukkig wordt koud al snel vervangen door warm eten door een vriendelijke ober.
Ons plan om nog even naar Old Town te gaan voor een kopje koffie wordt ietsje verlengd. Eerst gaat Amarins een ritje maken op een wilde stier midden in het centrum, vervolgens proberen zij en Ferrie de sexmeter uit (beide zeer warmbloedig !) En dan is het tijd om eindelijk de kermis een bezoekje te brengen, de metershoge schommel en katapult durven we geen van allen aan maar even karten wel. Rene, Hilda, Tjeerd, Margreet en Willy gaan al cirkelend omhoog om daarna vol gas weer af te dalen, de racetijd is veel te snel weer voorbij.
Onze avond eindigt in de karaoke bar met cocktails. A big black family leeft zich uit op de dansvloer en probeert iedereen mee te krijgen, wat hen nog aardig lukt ook. Na verloop van tijd staan Tjeerd, Margreet en Willy Proud Mary te "zingen" op het podium en de rest gaat los op de dansvloer. Dan vindt de helft van de groep het genoeg geweest en gaat naar huis, de andere vier leggen nog wat contacten met Belgen, Canadezen en Amerikanen en dan is het al weer sluitingstijd (02.00 uur), we worden netjes doch dwingend de kroeg uitgezet, Malcolm de barkeeper zingt nog wel a capella een slaapliedje voor ons, en hij kan mooi zngen. Ook Amerikaan Alex kan mooi zingen en we besluiten hem mee naar huis te nemen voor Margreet. Na hem nog even geinspecteerd te hebben onder het genot van een nachtelijk kopje koffie besluiten we om hem terug te sturen naar zijn eigen huis. Helaas waren onze medebewoners die stuk voor stuk wakker zijn geworden van ons, sorry. Ik onderneem nog een dappere poging om dit verslag te schrijven maar nee, het is bedtijd, welterusten.

Wordt vervolgd .....