Donderdag 26 april - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Ilja Goedemoed - WaarBenJij.nu Donderdag 26 april - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Ilja Goedemoed - WaarBenJij.nu

Donderdag 26 april

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Ilja

27 April 2012 | Verenigde Staten, Kissimmee

Vandaag D-Day voor Ila en Willy dus ondanks vermoeidheid toch vroeg opstaan om naar The Magic Kingdom te gaan. Kwart over acht taxi Tjeerd wakker gemaakt en tegen negenen in de auto. Wanneer we bij de drop off spot worden afgezet lijkt het nog aardig rustig maar schijn bedriegt. Na een bezoekje aan de ticketbooth met de monorail naar de entree van het eerste origine Disney park. Je waant je echt in een hele andere wereld wanneer je over Main Street richting het kasteel van Doornroosje wandelt. Overal Disney figuren, alle werknemers zijn in speciale kostuums en daar tussen door zie je her en der prachtige prinsesjes lopen. Wanneer er een prinsessenjurk gekocht wordt kun je in een boutiek/kapsalon/beautysalon van top tot teen worden omgetoverd tot een echte prinses. We zien er zelfs eentje van nog maar een paar weken oud, ik verbaas me trouwens sowieso over de hoeveelheid baby's die hier "rondlopen"
wat hebben die er nou aan ? Een dagje Disney is voor veel volwassenen een retourtje kindertijd, ook voor mij maar ik ga nog net niet zover om met Mickey Mouse oren rond te lopen zoals vele vaders en moeders dat wel doen.

Maar nu op weg naar de attracties, eerst naar Fantasyland om Sneeuwwitje en Peter Pan een bezoekje te brengen, een 3D film met Donald en Mickey en natuurlijk "it's a small world" . Daarna door naar Frontierland, The Haunted Mansion is grappig creepy, Big Thunder Mountain is helaas in de revisie dan maar Splash Mountain, de wachttijd is slechts 55 minuten ..... maar met een fastpass kunnen we na een uurtje zo doorlopen. Helemaal super deze achtbaan in een bootje. Via Adventureland waar een technische storing is bij Pirates of the Caribbean dan maar met de trein naar Tomorrowland. Hier is het bijna rustig te noemen, behalve bij Space Mountain. Weer een fastpass halen en in de wachttijd hoog in de lucht een ritje maken in een raket en dan net op tijd voor de parade, we hebben een prachtig plaatsje en wat is het een prachtig plaatje. Dan terug naar Sace Mountain, ik hoor Ilja luidkeels gillen meer zie een big smile wanneer we terug komen vanuit het donker. We zijn blij dat veel attracties binnen zijn want waaaaarm dat het is ! Gelukkig is ook Pirates weer gerepareerd, Jack Sparrow is net echt, we moeten wel een tweede keer gaan om dat te controleren.

Na het eten Winnie the Pooh's wereld bekijken en met volle maag nogmaals een vrije val in Splash Mountain, een boottochtje door de verschillende werelddelen en dan is het tijd voor The Electrical Parade, de straten staan bomvol, maar we vinden een superplek, dat dachten we tenminste, totdat we er achter komen dat de optocht hier helemaal niet langs komt. Na nog even doorlopen mogen we bij een aardige grandpa en grandma staan, Ilja helemaal vooraan. Het is echt een schitterend gezicht, minstens honderd foto's en filmminuten later is er nog een prachtig schouwspel geprojecteerd op het kasteel. Daarna komt nog het traditionele vuurwerk, dat wachte wij niet af, we ontvluchten de massa voor iedereen zometeen tegeijk besluit terug naar huis te gaan. Op het station hebben we geluk, monorailpech! Zo zien we door en boven de bomen toch nog een stukje vuurwerk. Maar 5 minuten te laat zijn we op de drop off spot waar onze prive-taxi alweer klaar staat met de andere huisbewoners.

Vandaag meer dan twaalf uren in een pretpark rondgelopen en een alweer superdag gehad, op naar morgen.

Wordt vervolgd .....