Daar zijn we weer ..... - Reisverslag uit Drachten, Nederland van Ilja Goedemoed - WaarBenJij.nu Daar zijn we weer ..... - Reisverslag uit Drachten, Nederland van Ilja Goedemoed - WaarBenJij.nu

Daar zijn we weer .....

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Ilja

20 Juni 2014 | Nederland, Drachten

Acht maanden na het EK in oktober 2013 zijn we weer terug van weggeweest, opnieuw een groot toernooi, het WK van 2014 in Parijs. Ilja is doorgegaan met een gedeeltelijk nieuw junioren 2 trio, net als vorig jaar met Linda en daarnaast komt Ilse het trio versterken. En echt letterlijk versterken want deze combinatie van onder partners gooien Ilja tot grote hoogte, haar haar zwiept soms langs het plafond van de sportzaal.

Net als bij het vorige WK is de voorbereidingsperiode voor dit nieuwe team erg kort. Omdat het WK al begin juli is zijn er aparte WK kwalificatie wedstrijden gepland buiten de gewone NK kwalificaties. Deze laatste wedstrijden zijn allemaal in Zwolle dit jaar, heerlijk, scheelt ons noorderlingen meer dan een uur rijden voor een enkeltje. Maar ja wat doe je dan met die extra kwalificatie momenten ..... ? Precies die houden we in Den Bosch en in Breda want daar waren we nog nooit geweest ..... ! Het zijn spannende wedstrijden, tijdens de eerste kwalificatie halen alleen Stein en Amber het WK limiet, super gedaan! Alle andere teams moeten nog hard werken. De meeste teams besluiten om het flink spannend te maken en wachten met het halen van de limiet tot de laatst mogelijke kans. Het was behoorlijk stressvol in Breda, trainers met strakke gezichten, sporters met gierende zenuwen en op de tribune nagelbijtende en zwetende ouders die met trillende handen toch nog het een en ander vast proberen te leggen met de camera. Maar het eindresultaat mocht er zijn, nog drie teams van Adonis plaatsen zich deze laatste dag voor het WK! In totaal 8 Nederlandse teams mogen in juli naar Parijs waarvan er maar liefst 4 geleverd worden door Adonis.
Drie jeugdteams: Stein en Amber, Sanna en Roos, Mare, Jadith en Nienke, en één junioren 2 team Ilja Linda en Ilse. Daarnaast nog drie teams van FlikFlak en één team van Zwolle, een mooie delegatie.
Wel erg jammer voor het junioren 1 trio Yasmin, Ester en Sharon, zij hadden de nodige pech en haalden helaas geen limiet hoewel dat wel verdiend zou zijn.

De nodige voorbereidingen zijn inmiddels grotendeels geweest. Het jaarlijks terugkerende Zeestern toernooi in de Panne in België, met een mooie zilveren medaille voor ons trio.
Tijdens alle kwalificaties een gouden medaille en een mooie bronzen plak op het internationale toernooi (IAG) in Den Bosch.

En dan niet te vergeten de Oekraïne, het toernooi "Stars above the boug river", een hoog aangeschreven evenement. Na uitgebreid overleg de knoop doorgehakt, we doen mee! Vliegtickets besteld voor de meiden en trainers na een avondje zweten achter de laptop: Wizzair - Russisch - special membership - creditcards - veeeeel persoonlijke gegevens en ja het plannen van de trip is ons uiteindelijk gelukt. Helaas waren onze tickets net weer wat duurder dan voorspeld (zo'n 80,- per stuk meer) maar ja dat mag de pret niet drukken. Nee dat laatste doet Oekraïne zelf wel, van onrust naar rellen naar een heuse volksopstand tot zelfs een oorlogssituatie. Met zijn allen besloten om de eerder doorgehakte knoop weer vast te maken en tot het laatste moment gewacht om de reis te annuleren. Na vele mailtjes, brieven, kopieën en telefoontjes in verschillende talen krijgen we toch een aantal maanden later zo'n 2/3 van de reissom terug gestort, meevallertje.

Dan trainen trainen en nog eens trainen, nieuwe onderdelen: triple, mouchina, dubbelstrek. Helaas ook enkele blessures, dus dokterswacht, tape, bloedonderzoek, enkelverbanden. Nieuw fluo roze-groen-aqua pakje met rokje, een leenpakje (dankjewel Bente Stephanie Lisanne), een nieuwe oefening met weer een ander leenpakje (dankjewel Denise Paula Maaike) en voor het WK zelfs nog een ander leenpakje (dankjewel Melissa Anke Eline) . Of de teams uiteindelijk ook als Nederlandse delegatie gekleed gaan is nog enigszins onduidelijk. Na de mailwisseling van het KNGU, geen nieuw trainingspak - wel een nieuw trainingspak, volgde afgelopen week het laatste WK fashionnews:

"Gisteren een email gehad uit Pakistan, en wat ik reeds vermoede blijkt gebeurt te zijn. Onze spullen zijn de 7de juni verstuurd naar het vliegveld van Karachi, om op de 10de verstuurd te worden via Dubai naar Nederland. Op 9 juni is de Cargo hal aangevallen door terroristen, en daarbij zijn onze trainingspakken in rook opgegaan."

Wat is dat toch met al die landen ......... (Fryslan boppe ???)

Maar wel of geen oranje reisoutfit, vertrekken zullen ze!
Onze dames zijn er klaar voor, nog een week wachten en dan vertrekt de Nederlandse delegatie bus op zondag 29 juni vanuit Den Bosch richting Parijs. Natuurlijk op de voet gevolgd door de supportende ouders waarvan een deel op een camping verblijft en een deel in een appartement, allemaal vlak onder Parijs in de buurt van Versailles.
Iedereen heeft er weer zin in.

Maar eerst op naar het NK in Ahoy komende zondag. Zet m op allemaal!

Wordt vervolgd .....