De tweede wedstrijddag donderdag 3 juli 2014 - Reisverslag uit Levallois-Perret, Frankrijk van Ilja Goedemoed - WaarBenJij.nu De tweede wedstrijddag donderdag 3 juli 2014 - Reisverslag uit Levallois-Perret, Frankrijk van Ilja Goedemoed - WaarBenJij.nu

De tweede wedstrijddag donderdag 3 juli 2014

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Ilja

04 Juli 2014 | Frankrijk, Levallois-Perret

Vandaag eerst even rustig aan gedaan, onze meiden hebben een rustdag. Wij de wekker een uurtje later en even lekker ontbijten. Op facebook vind ik prachtige foto’s via Cindy de Mare dus even kopiëren en plakken, dankjewel. De pakjes van Denise, Maaike en Paula staan prachtig op de foto’s maar dit lag eigenlijk niet in de planning. De meiden mochten namelijk de mooie pakjes van Melissa, Anke en Eline lenen voor hun tempo oefening. Helaas zat het pakje niet bij allemaal goed sluitend en durfden zowel trainers als sporters het niet aan. Gisteren helaas een voorbeeld gezien wat er dan kan gebeuren. Een boven partner heeft bijna een hele oefening haar pakje als een string gedragen, echt twee blote billen, en aan het eind van de 2 minuten kwam er ook nog gezellig één bil van een onder partner bij. Wij waren hartstikke blij met de extra pakjes alleen op het pak van Denise zat geen Nederlands embleem. Problemen zijn er om op te lossen: dankzij Stein zijn oude pak (logo eraf) en de naaikunsten van jurylid Martha (logo erop) was alles op tijd geregeld, gelukkig.

Rond half twaalf vertrek richting de sporthal voor de tweede oefening van Mare Jadith en Nienke. Binnen in de hal kleurt ons tribune hoekje al behoorlijk oranje, net als de overkant waar de Bosschenaren zitten. Als eerste horen we dat Sanna en Roos een prachtige oefening hebben gedraaid maar helaas een volle punt aftrek hadden, een onderdeel waarschijnlijk afgekeurd, erg jammer.
Hun eindscore is 52.650 en daarmee eindigen ze op een 24ste plaats van de 38 teams.
Dan is het jeugdtrio aan de beurt. Ook zij laten een prachtige oefening zien met helaas 1 tijdsfout, voor deze balansoefening krijgen ze 26.550 dat maakt totaal 53.400 en daarmee behouden ze hun 17de plek. De teams van FlikFlak worden 12de en 19de in deze competitie.

Voor vandaag houden we het gezien in de sporthal, en als ontaarde ouders laten we zelfs het contact moment aan ons voorbij gaan, wel in overleg met Ilja hoor. We gaan maar weer eens Parijs in want natuurlijk hebben we nog lang niet alles gezien. Bij het metrostation delen we onze kennis met Johan en Eva die nog groentjes zijn op het gebied van automatische-metro-kaartjes-verkoop-automaten. Het gaat ze meteen al prima af, bij Villiers nemen we afscheid, wij reizen door naar Centre Pompidou.
Annick, als een rasechte Parisienne, gaat zitten pakt haar boek uit de tas en leest tot we vlak bij onze bestemming zijn. Daar aangekomen lopen we door de drukke straten met dure, minder dure en vele toeristische winkeltjes naast prachtige oude kerken, waar Beppe een kaarsje voor Pake brandt. En daar midden tussen in staat het enorme moderne gebouw met veel glas en buizen en even verderop een plein met alweer een fontein, of eigenlijk een heleboel fonteinen in moderne kunst gegoten. De vele verwachtte straatartiesten houden blijkbaar allemaal hun siësta want op een 3D tekenaar en een levend gouden standbeeld na is het er maar stilletjes. Nou ja echt stil kun je het natuurlijk niet noemen wanneer er verderop iemand op zo’n Aboriginal toeter zit te blazen. Tijdens onze wandeltocht komen we langs een ijssalon, het is warm dus we aarzelen niet. Nou ik heb nog nooit zo’n mooi ijsje gehad, niet gewoon maar twee bolletjes en klaar. Nee dit ijs wordt werkelijk op je hoorntje gemetseld, met twee smaken toveren ze een echte roos tevoorschijn, bijna zonde om op te eten…..bijna dan hè!

We vervolgen onze route via “Ile de France en komen aan bij “”Jardin Luxembourg”, een prachtig groot park met vijver kasteel, overal stoeltjes onder de bomen en langs de paden. Wij permitteren ons de luxe van een terras met een drankje, jammer van de prijs, glas cola 6,50, en helemaal jammer als we later zien dat er 50 meter verderop een kiosk blikjes verkoopt voor 1/3 van de prijs .
De meeste grasvelden hier zijn beschermd gebied, zodra iemand zich daarop begeeft komt de parkbeheerder aangesneld om de ongewenste persoon te verwijderen. Wij kiezen ervoor om ons aan de regels te houden en voegen ons tussen de studenten van Quartier Latin die op het enige toegestane veld zitten, liggen, hangen en spelletjes doen, heerlijk even een haf uurtje mensen kijken.
Dan nog even een paar winkeltjes in waar Annick nog een leuk shirt scoort op kosten van Beppe en op zoek naar een restaurantje. We eten heerlijk en veel en niet duur en dat midden in het centrum van Parijs! Na een telefoontje met familie Sibma spreken we af om half negen bij “L’Opéra” te zijn, vandaar vertrekt onze “Paris by night” bus tour. Het is even zoeken maar dan hebben we onze bus gevonden, op onze vraag om 9 kaartjes wordt er heel moeilijk gekeken. Het kost de chauffeur minsten 10 minuten om het kantoor te bellen of we er nog bij in passen maar….. het lukt. We zijn als eersten binnen en instaleren ons op de tweede verdieping met open dak. Dit tripje is zeker de moeite waard, aangekomen bij de Eiffeltoren wacht de bus totdat de lichtjes aan gaan, het plaatje wordt steeds mooier naarmate het donkerder wordt.

Na wel een half uur langer dan de beloofde 90 minuten staan we weer buiten en rest ons nog een metro ritje terug naar Levallois. Op het perron staart Annick plotseling naar de frisdrank automaat :
“DIE MOAT IK HA !!!” Wat blijkt, vooraan in de automaat staat een Coca Cola flesje met haar naam erop, en ook nog goed gespeld, wat een toeva. Even tempo maken want daar is onze metrolijn al, snel 2,- euro erin en binnen! Ook Jasmijn had dorst maar geen geduld tot haar flesje cola was bekomen van de schrik van zijn val uit de automaat, flesje open, cola eruit en op de grond. Komen de vochtige doekjes van Beppe weer mooi van pas. Annette test ze zelfs op de vloer, ja het werkt, de vloer is zelfs schoner dan tevoren, maar dat was dan ook niet zo moeilijk. Naarmate er meer mensen uitstappen kunnen er meer van ons gezelschap een zitplaats veroveren zo ook Annette, alleen jammer dat haar klapstoeltje al weer ingeklapt was toen ze ging zitten………

Het team van Zwolle heeft het vanmiddag goed gedaan en staan met 26.850 op een 15de plaats tot nu toe. Zij mogen morgen meteen weer net als onze teams en Charlotte en Veerle.
Morgenochtend vroeg naar Stein en Amber kijken, tussen de middag een contactmoment, en even voor zevenen is het dan tijd voor de balans oefening van Ilja, Linda en Ilse, spannend !!!!!

Wordt vervolgd….