Donderdag 1 oktober, de eerste wedstrijddag - Reisverslag uit Riesa, Duitsland van Ilja Goedemoed - WaarBenJij.nu Donderdag 1 oktober, de eerste wedstrijddag - Reisverslag uit Riesa, Duitsland van Ilja Goedemoed - WaarBenJij.nu

Donderdag 1 oktober, de eerste wedstrijddag

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Ilja

02 Oktober 2015 | Duitsland, Riesa

En dan is het moment daar, vandaag de wedstrijd dag voor de Nederlandse teams, voor Stein en Ilja meteen de eerste en de laatste dag. Team Mare Jadith en Sharon zijn als allereerste aan de beurt om 9:30 uur, tickets moeten nog gekocht dus vroeg uit de veren. Otto heeft om kwart over zeven koffie , broodjes en een eitje klaar en dus zitten we gezellig met z’n allen aan de ontbijttafel. Niet al te lang, voor 8.15 uur rijden we al want anders trekken Liza’s zenuwen het niet meer. Nou moet ik toegeven dat de stress bij ons allemaal wel toeslaat, het is nu erop of eronder, alleen Marcel blijft redelijk rustig. Aangekomen bij de Sachsen Arena staan er al een paar mensen voor de deur te wachten, wij sluiten ons aan en kunnen al snel een plekje op de tribune veroveren, nog tijd genoeg om deze oranje te kleuren. En dan os het wachten …..

Klokslag half tien worden Mare, Jadith en Sharon aangekondigd met hun tempo oefening, ze maken een mooie start van deze dag maar helaas is het niet genoeg voor een finale plek, het team van FlikFlak weet hun in te halen en gaat als 8ste de finale in. Dan is het 10.01 uur, Stein Briggen en Ilja Goedemoed met balans, opnieuw een mooie oefening van Nederland met helaas een paar kleine foutjes, het blijft nog spannend tot het laatste mixpair maar dan blijkt ook voor hen helaas geen finale plaats, er mogen 6 teams door en zij worden 7de.
Maar wat zijn Marcel en ik trots op onze kinderen, na toch wel wat tegen slagen waaronder een gebroken been van Ilja nu toch met 1 oefening op het EK staan terwijl ze twee weken geleden nog met krukken liep, blijft een super prestatie. Ook Janiek en Lotte uit Kampen grijpen net naast de finale. Natuurlijk is er teleurstelling bij sporters, trainers en ouders, helemaal wanneer de punten van de nummer drie toch echt wel haalbaar lijkt voor ons team. Nu maar even diep ademhalen, genieten van de rest van dit EK en dan er weer volop tegenaan hopelijk op weg naar het WK in China in 2016 ??? In de pauze even snel naar de Mac voor een beetje Wifi, vanuit het thuisfront wordt enorm meegeleefd maar helaas merk ik daar niet zoveel van zonder internet dit jaar, ook dit verslag komt waarschijnlijk pas ver over datum aan, sorry.

Na de middag is het tijd voor de senioren, voor de wedstrijd begint is de officiële opening, het is een korte plechtigheid maar het blijft toch altijd een beetje bijzonder wanneer je dochter, partner en medesporters mee mogen lopen als afgevaardigden met vlag en bordje “Niederlande”.
De sporters gaan acro kijken, de ouders gaan de stad in, de mannen pauzeren bij vastgoed advertenties en VW garages, de dames bij portemonnees en tassen maar gezamenlijk komen we uit bij het eetgedeelte van het winkelcentrum en daarna bij de euroshopper om inkopen te doen voor onze film. Na een poosje relaxen in het park eten we een donner kebab zodat vervolgens Liza en Willy met volle maag in de Oktoberfest kermis attractie kunnen gaan. Iedereen is moe maar Stein en Ilja zijn wel eerste reserve voor de finale en je weet maar nooit ….. daarnaast wil iedereen toch wel graag wedstrijd zien, het trio van FlikFlak schuift zelfs nog op naar een 6de plaats, goed gedaan!

Allemaal zijn we moe van deze lange dag maar niet te moe om nog een kleine omweg te maken op weg naar onze herberg, ditmaal dankzij onze eigen onoplettendheid, Otto wilde ons bijna gaan zoeken. Eenmaal thuis aangekomen s de vermoeidheid al snel verdwenen, ouderdelegatie Kampen heeft deze avond de gemeenschapsruimte al gezellig gemaakt en zit klaar met koffie en thee voor ons. De avond wordt vervolgd door een geweldig 30 seconds spel te spelen in 3 teams en met publiek.

Inmiddels zit ik weer eenzaam en alleen te typen ,de schade van 3 dagen aan het inhalen, morgen iets langer liggen maar dan weer richting sportcomplex want Mare, Jadith en Sharon hebben hun balans oefening nog te gaan.

Wordt vervolgd …..