De eerste wedstrijddag 2 juli 2014 - Reisverslag uit Levallois-Perret, Frankrijk van Ilja Goedemoed - WaarBenJij.nu De eerste wedstrijddag 2 juli 2014 - Reisverslag uit Levallois-Perret, Frankrijk van Ilja Goedemoed - WaarBenJij.nu

De eerste wedstrijddag 2 juli 2014

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Ilja

03 Juli 2014 | Frankrijk, Levallois-Perret

Vanmorgen was het opnieuw vroeg dag voor een aantal sporters en supporters. Om vijf uur ging de wekker zelfs al bij Sanna en Roos, zij waren vanochtend als eerste Nederlandse team aan de beurt. Voor mij ietsje later om kwart over zeven, nog even blijven liggen en dan zo stilletjes mogelijk mijn oranje tenue aan, broodjes smeren en daarna Bob wakker maken. Niet iedereen gaat zo vroeg naar de zaal maar we mogen hem vanochtend eerst als taxi chauffeur voor vroege vogels zoals Willy en Gejanne en Jasmijn Sibma. Wanneer we ondanks het drukke verkeer toch mooi op tijd bij de sporthal worden afgezet zitten de tribunes al aardig vol. In de hoek zien we nog een mooie plek en dankzij onze lange oranje vlaggetjes lijn leggen we daar snel beslag op voor iedereen die nog gaat komen.
Gejanne en Jasmijn hangen de Nederlandse driekleur aan de balustrade samen met nog een paar meter oranje vlaggen en we zijn geïnstalleerd voor een dagje acro-sport.

Nog even wachten en Roos en Sanna worden aangekondigd, onder luid gejoel en getoeter komen ze oplopen en laten vervolgens hun beste balans oefening van het seizoen zien, 26.700 !!! Even later is het tijd voor de tempo oefening van Mare Jadith en Nienke, ook dat gaat heel goed en wordt beloond met 26.550, tot nu toe goed voor een 17 de plaats van de 34. Ook de jeugdteams van FlikFlak laten mooie oefeningen zien. Nog even wachten op de officiële opening, hoewel officieel….. ?
Niks oplopen van alle 33 deelnemende landen, voorstellen jury, volkslied enz enz. Alleen een rumoerige zaal waar een soort voetbalmarsmannetjes een dans acro act laten zien en 33 Franse meisjes die met de verschillende landsvlaggen lopen te zwaaien. Volgens mij heeft bijna niemand het welkomstwoord en de eed van de verschillende disciplines gehoord.

Dan is het voor ons de hoogste tijd voor een break, even lekker een frisse neus halen, tenminste voor zover dat mogelijk is bij een temperatuur van 25 graden. Met een klein groepje lopen we even naar de Seine om daar heerlijk in het gras onze lunch op te eten. Op de terugweg komen we bij “ons” fonteinplein een ander oranje supportersdeel tegen. Zij hebben letterlijk verkoeling gezocht, sommigen zelfs door helemaal in de fontein te gaan liggen, de meesten namen genoegen met een voetenbadje en dat voorbeeld volgen wij ook, heerlijk! Dan weer gezamenlijk terug naar de sporthal waar we met heel wat meer dan een elftal ons weer binnen laten bliepen door de kaartjescontroleur, ondertussen wordt er geroepen “Robben”! “van Persie”! We worden herkend…..l

Om half vier zit iedereen weer paraat voor Stein en Amber , niet alleen familie maar ook clubgenoten van Adonis die speciaal naar Parijs gekomen zijn, Super! STAMBER laat een prachtige tempo oefening zien, verdienen daarmee 26,8 punten en staan dan op een 8ste plaats, met de dubbele landen er tussen uit zelfs 6de, het gaat goed met Nederland.

Opnieuw een fontein-plein-break ditmaal met een heuse regenboog, heerlijk even hangen, kletsen, ballen en natuurlijk met water spelen gevolgd door een oer-Frans-Amerikaans-Nederlands Subway broodje. Daarna weer terug naar de sporthal, het wordt nu voor ons extra spannend want Ilja, Linda en Ilse staan vanavond om half acht op de wedstrijdvloer, met tempo dus TRIPLE!!!
En dan is het eindelijk zover, de oranje tribune zit ook nu weer vol, naast vaders moeders broers en zussen, ouders van de andere teams, de Adonis supporters en de jeugdsporters zorgt Linda’s Parijse familie ook nog voor behoorlijk wat gevulde stoelen. Ook dit keer luid gejuich, geschreeuw en getoeter en onze dames lopen op, hun oefening gaat super goed, opnieuw gejuich bij hun triple salto. Wat geweldig om te zien hoe blij zij en trainer Jorrit zijn en terecht want met prachtige punten 26.850 staan ze op dit moment naast Great Brittain op een gedeelde 10de plaats van de 25 teams, na het verwijderen van de dubbele landen 7de tot nu. Op naar balans op vrijdag!!! De meeste oranje fans gaan nu naar hotel of camping, wij blijven nog even om de overige 20 teams te zien en de einduitslag af te wachten.

Ondertussen is er al enig contact met de ANWB geweest voor de auto van Jan en Liza, het viel niet mee of misschien juist ook wel? Garage 1 kon hem niet repareren dus door naar garage 2, deze kan geen problemen vinden om op te lossen dus de auto kan weer opgehaald worden….. even onder Parijs op ongeveer een uur rijden….. en het is inmiddels na zessen….. maar ze sluiten pas om negen uur….. Jan en Otto op weg….. telefoon….. ze sluiten toch om zeven uur…..ze wachten maar….. en dat hebben ze gedaan….. zo’n 2, 5 uur later staat de Peugeot weer rijklaar in de parkeergarage.
En rond 22.00 uur vertrekken dan ook de die-hards van de tribune, vlot de parkeergarage uit en een kleine 20 minuutjes rijden maar. Helaas wegwerkers beslissen anders, onze route is afgesloten, maar gelukkig stuurt Tom ons naar de eerstvolgende oprit, helaas afgesloten, dan de volgende maar, helaas….. Dan begrijpt ook onze Tom-op-leeftijd er niets meer van en rijden we ergens in het luchtledige, lichtstad “Paris by night” met inderdaad heel veel lichtjes, rode lichtjes, rode stoplichtjes.
Na een dubbele reistijd toch aangekomen, even buurten bij Susana en Beppe die uiteindelijk toch een kamer hebben weten te bemachtigen en dan lekker naar onze eigen kamer, rust !

!!!!! WIEOWIEOWIEOWIEOWIEO !!!!! BRANDALARM BIJ ONS OP DE GANG!!!

Overal gaan deuren open en we menen toch werkelijk een brandlucht te ruiken, zowel Mathilda als Annick willen meteen gaan evacueren. Otto en Bob naar beneden, loos alarm zeggen ze daar.
Uit een tegenoverliggende kamer komt een man naar buiten en we besluiten dan maar dat hij waarschijnlijk een jointje gerookt heeft…..
Bijna onverstaanbaar door de herrie begint een Belgische mevrouw van verderop in de gang een gesprek met mij, “U was vandaag ook hier voor acro?” Huh? Hoe weet ze dat nou? Maar ondertussen wijst ze al naar mijn wangen die nog steeds mooi rood wit blauw gekleurd zijn. En dan is het plotseling weer stil, welterusten allemaal.

Na een uurtje verslag typen werkt mijn Wifi ineens weer en stromen de berichtjes binnen via whatsapp, facebook en twitter leeft iedereen in Drachten en omstreken mee, zo leuk!
Enthousiaste reacties en foto’s van niet-trainende adonis sporters voor livestream op de laptop in de Nachtegaalstraat.

Oeps 01:20 uur !!! Morgen is er weer een dag.

Wordt vervolgd…..