Nog 2 nachtjes slapen - Reisverslag uit Drachten, Nederland van Ilja Goedemoed - WaarBenJij.nu Nog 2 nachtjes slapen - Reisverslag uit Drachten, Nederland van Ilja Goedemoed - WaarBenJij.nu

Nog 2 nachtjes slapen

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Ilja

24 September 2015 | Nederland, Drachten

Telkens wanneer ik weer op het punt sta om een serie verslagen te schrijven ben ik altijd bang dat er niks is om over te schrijven. Alleen vertellen dat een oefening goed of fout ging en dat de ouders goed of slecht hebben geslapen nodigt nou niet echt uit tot lezen. Wat als er nou niks leuks of geks gebeurd? De afgelopen jaren heb ik niets te klagen gehad, altijd gebeurde er wel wat, op dat moment misschien niet altijd even geweldig maar achteraf erg leuk om terug te lezen. Met name de supporterende ouderdelegatie heeft al het nodige meegemaakt. Nou op dit moment hoef ik in ieder geval nog nergens over in te zitten en wij zijn zelf nog niet eens vertrokken …..

De eerste berichten vanuit Duitsland komen druppelsgewijs binnen, en dan ook echt minimaal. Blijkbaar heeft de oostkant van Duitsland nog nooit gehoord van fatsoenlijke goede westerse Wifi.
Het sportershotel heeft Wifi, maar alleen op de gang
In het sportcomplex is Wifi maar daar werkt het nauwelijks
Het verblijf van de ouders heeft Wifi maar heeft het niet ….. ?
Toch raar dat de eigenaar van deze laatste accommodatie mij nog geen twee weken geleden vertelde dat internet geen probleem was, eigenlijk was niks een probleem bij der Peter und die Silke von Schloss Leuben-Schleinitz.

Zodra bekend was dat wij als supporters een slaapplaats moesten zoeken in de buurt van Riesa ben ik gaan speuren op internet en vond uiteindelijk een prachtig oud Schloss mit Herberge. Alles was mogelijk van een goedkoop bed op een slaapzaaltje in de herberg tot een mooie kasteelkamer in het slot met alles erop en eraan. Iedereen gaf z’n voorkeur door en ik heb keurig geboekt met de juiste data, kamersoort en aantal personen. Gebruik van keuken? Kein problem! Een gemeenschappelijke ruimte? Kein problem! Betalen? Kein problem! Na meerdere mailtjes en telefoontjes ist alles klar, alles past und wir freuen uns sehr, mit liebe gruss nach Holland, heb ik er alle vertrouwen in. Tot gisteravond een berichtje van Alie als enige ouder met een internetbundel…..

Na de lange reis de sporters en trainers veilig afgeleverd te hebben bij hun hotel was het de hoogste tijd voor de ouders om hun tijdelijke verblijf te betrekken. Nog maar een klein half uurtje rijden en dan rust. Ja rust, dat vonden ze inderdaad, Schloss mit Herberge lagen er verlaten bij, geen eigenaar of andere gasten te bekennen, iets teveel rust dus. Na een telefoontje kwam er uiteindelijk iemand met een sleutel en kon de herberg betrokken worden. Niks kasteelkamer met ontbijt, niks internet en niet onbelangrijk, niks wc papier. Maar gelukkig wel een keuken, een supermarkt die nog net niet gesloten was en voor iedereen een (stapel)bed.
Vanmiddag een pittig gesprekje in mijn beste slechte Duits met der Peter gehad en alles komt alsnog goed als ik hem mag geloven. En inderdaad vanavond een berichtje dat na excuses en een rondleiding nu toch alles geregeld is. Alie en Esther besluiten om zich aan te sluiten bij de rest in de herberg want met z’n tweeën in dat grote imposante enge kasteel ……
Alie Esther Esther Mart Wilma Gaatze Anita Jacob Desiree Martine, ik hoop dat alles vanaf nu verloopt zoals het bedoeld is en dat jullie lekker zullen eten drinken en slapen en vanaf morgen internetten!!!

De sporters hebben vandaag hun training gehad, ouders mochten niet kijken maar thuis in Nederland zag het er goed uit via de livestream. Morgen de eerste wedstrijddag voor jeugd en junioren 1, zet ‘m op Adonis en FlikFlak!!! Alles is thuis te volgen via www.ueg.org.

Wordt vervolgd …..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilja

Mijn sport is acrogym en mijn moeder hield een verslag bij van mijn eerste WK in 2012, daarna volgde een EK in 2013, opnieuw een WK in 2014 en nu het EK van 2015 in Riesa Duitsland.

Actief sinds 28 Maart 2012
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 67333

Voorgaande reizen:

26 September 2015 - 05 Oktober 2015

EK acro 2015 Riesa Duitsland

29 Juni 2014 - 29 Juni 2014

WK acro 2014 Levallois/Parijs Frankrijk

20 Oktober 2013 - 28 Oktober 2013

EK acro Odivelas/Lissabon Portugal

15 April 2012 - 29 April 2012

WK Acro Orlando Florida

Landen bezocht: