Tweede trainingsdag 2 juli 2014 - Reisverslag uit Levallois-Perret, Frankrijk van Ilja Goedemoed - WaarBenJij.nu Tweede trainingsdag 2 juli 2014 - Reisverslag uit Levallois-Perret, Frankrijk van Ilja Goedemoed - WaarBenJij.nu

Tweede trainingsdag 2 juli 2014

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Ilja

02 Juli 2014 | Frankrijk, Levallois-Perret

Vanochtend vroeg gewekt door de Leeuwarder Courant, of eigenlijk door Thea die ons een prachtig stuk uit de Leeuwarder Courant stuurde, dankjewel hartstikke leuk! Dat de krant de teamfoto’s van Ilja en Mare door de war halen vergeven we ze maar voor deze keer. De mannen opnieuw om boodschappen gestuurd, ontbijten en daarna klaarmaken voor het eerste officiële contactmoment dus op naar de sporthal. Inmiddels is Bob al een volleerd Parijse chauffeur en brengt hij ons vlot en veilig naar Centre des Sport Marcel Cerdan. Voor de hal staat de familie Bosma al paraat en even later is bijna de voltallige ouderdelegatie compleet. Vanochtend mochten de junioren teams even uitslapen, ze trainen vanavond pas, ze komen net met de bus aan, de jeugdteams zijn nog aan het trainen. Als iedereen compleet is en na de broodnodige aankopen van WK acro shirtjes (want de meiden hebben nog niet zoveel trainingstopjes…..) gaan we met het Drachtster deel van sporters en ouders en Jorrit naar Place de George Pompidou om daar wat tijd door te brengen op het pleintje met de fonteintjes. Gezellig en natuurlijk zoals te verwachten was, NAT voor sommigen die iets te ver over de rand van de vijver hangen. Rond half één zit onze tijd er weer op , er wisselt nog wat drinken en fruit van tas, de sporters gaan weer met Jorrit op pad en de meeste ouders gaan Parijs verkennen.

Familie Goedemoed-Keuning-Gomes hebben al een traject uitgestippeld voor vandaag. Eerst is de Arc de Triomphe aan de beurt en vervolgens langs de Champs Elysee met onderweg een echte onvervalste Mc Donalds koffie en smoothy. Overal zie je mannen met op straat met kleedjes gespreid voor zich vol met kleine Eiffeltorentjes in alle kleuren en maten. Al snel is duidelijk dat dit niet de bedoeling is, vlak voor onze neus trekt zo’n illegale verkoper een sprintje om aan de gendarme te ontkomen. Tijdens zijn vlucht verliest hij een stuk verkoopwaar, Susana hoeft alleen maar even te bukken en nu staat de Eifeltoren (5 voor 1,- euro) te pronken op onze hotelkamer.
Daarna door naar Printemps om daar vanaf de negende verdieping van een fantastisch uitzicht te genieten. Prachtig al dat Parijse moois, alleen jammer dat Willy het geheugenkaartje vn de fotocamera in de hotelkamer heeft achtergelaten….. gelukkig verkopen ze naast souvenirs ook electronica in een van de vele winkelcentra.

We vervolgen onze reis naar Sacré-Coeur, bij metrostation Abbesses wordt ons voor het eerst een lift naar boven aangeboden, niet nodig vinden wij. Nou onze gouden tip van vandaag is: neem vooral die lift bij dat metrostation!!! Met Annick en Bob voorop zwoegen we zo’n 200 treden omhoog en inclusief Beppe Martsje komen we allemaal hijgend maar heelhuids weer bovengronds aan.
Even een straatje door en we staan oog in oog met één van de mooiste kerken van Parijs plus opnieuw zeeeeer hoooooge trappen, deze nemen we in etappes, we bouwen gewoon een paar extra fotomomenten in. Dan nog een rondje Place du Tertre met al zijn portretschilders, er worden mooie plaatjes getekend en geknipt. Annick twijfelt nog even maar Bob niet, het is nu genoeg geweest we gaan terug. Over een paar dagen nog maar een keer naar deze mooie kunstenaarswijk om rustig rond te wandelen en natuurlijk een mooi portret te laten maken.
Naar beneden langs mooie straatjes gaat al gemakkelijker dan omhoog, naar beneden met de lift van het metrostation gaat helemaal moeiteloos. Onze eerste metro is vol, de tweede is voller dan volst, ik voel de deuren langs mijn rug dicht glijden. We hoeven ons nergens aan vast te houden, iedereen staat buik aan rug aan borst aan tas aan dus we kunnen geen kant meer op. Gelukkig bereiken steeds meer mensen hun eindbestemming en bij de op één na laatste halte kunnen we allemaal zitten. Dan het ritje terug naar het hotel langs een iets andere en drukkere route, onderweg vinden we een leuk restaurant aan de Seine voor een lekker hapje eten (ja Bob, wij wel)

Terug in het hotel horen we van de belevenissen van onze mede hotelgasten familie Blaam en Haakma. Zij zijn heerlijk de hele dag naar Versailles geweest, daarna nog even naar Sacré-Coeur…. tenminste dat was de bedoeling. Na een korte boodschappenstop zien ze op straat de mensen witte rook uit hun gezicht wapperen, even achterom kijken, hè ! Dat zin wij !!! De witte rook blijkt uit hun eigen Peugeot uitlaat te komen. Jan parkeert ter plekke en al snel schieten de verschillende Fransen te hulp. Een buurtbewoner, een andere Peugeot eigenaar, een bedrijfseigenaar….. ze regelen verkeer, telefoon en plasgelegenheid totdat de ANWB hun komt redden. Als dank krijgen de bijbehorende kinderen alle in de auto aanwezige oranje artikelen, ze vinden het helemaal geweldig. De auto wordt door een sleepwagen meegenomen, de inzittenden door een taxi naar het Hotel gebracht. Morgen middag hoort de auto weer rijklaar te zijn, als dat nou ook nog zo blijkt te zijn stelt Jan zijn mening over Fransen voorgoed positief bij.
Van het campingfront komt het nieuws dat ze met z’n allen tijdens het voetballen ingesloten zijn op het veld en met gevaar voor eigen leven er weer uit moesten klimmen, op deze manier kunnen ze hun kracht en lenigheid goed bijhouden. Inmiddels zijn ook de families van Ilse en Linda veilig in Parijs aangekomen en is onze supportersgroep compleet.

Morgen is het zover, de eerste wedstrijddag met iets gewijzigde tijden:
10.06 Sanna en Roos
10.51 Mare Jadith Nienke
15.44 Stein Amber
19.25 Ilja Linda Ilse
Alles is te volgen via onze normale www.livestream.com/acrogymtv

En wij? De planning is dat we rond 9.00 uur oranje gekleed op de tribune zitten met de Nederlandse vlag duidelijk in beeld, klaar voor een sportief en acrobatisch dagje, nou zeg maar gerust DAG want de laatste oefening is rond 22.00 uur)

Wordt vervolgd…..