Nog 1 nachtje slapen - Reisverslag uit Drachten, Nederland van Ilja Goedemoed - WaarBenJij.nu Nog 1 nachtje slapen - Reisverslag uit Drachten, Nederland van Ilja Goedemoed - WaarBenJij.nu

Nog 1 nachtje slapen

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Ilja

26 September 2015 | Nederland, Drachten

Voor ons de laatste dag thuis en nog één nacht in ons eigen bedje maar voor een groot deel van de Nederlandse delegatie is vandaag de wedstrijd echt begonnen. Spannend voor sporters en trainers maar zeker niet minder voor de ouders! Die hebben gelukkig vannacht heerlijk geslapen in hun herbergbedje maar waren vast vroeg wakker om een gezamenlijk anti-stress ontbijtje te nuttigen en op tijd naar het sportcomplex te vertrekken. Vanmorgen was het de beurt aan de jeugd teams, vanmiddag en vanavond mochten junioren 2 hun kunsten vertonen.

Hier in Drachten gaat het dagelijkse leven nog gewoon door, maar gelukkig tussen de boodschappen en het werk toch nog één oefening kunnen zien, lang leve livestream, dankjewel Jack en Cindy, super dat jullie dit altijd weer mogelijk maken!!!!!
Daarna proberen alles te volgen via appjes en facebook berichten, dat lukt aardig en wanneer de thuisblijvers onderling ook nog wat informatie uitwisselen is het plaatje aardig compleet. Jammer dat ik zo bezig was met het buitenlandse nieuws dat ik het interview op Omrop Fryslan met onze eigen Liza Blaam heb gemist, wie o wie heeft een opname gemaakt?
Er gaan 8 teams per categorie naar de finale en per land kan er zich maar 1 team plaatsen.
De teams uit Drachten en Den Bosch lieten mooie oefeningen zien en bij elke categorie zijn zeker nog teams in de race voor een finaleplek, morgen word het zo mogelijk dus nog spannender dan vandaag.

Morgen is het eindelijk zover en mogen wij ook vertrekken, rond 8 uur is de planning dat we op weg gaan met ons tijdelijk samengestelde gezin: Stein, Ilja, Marcel en Willy. Ze zijn er klaar voor, vandaag de laatste training in Drachten gehad, maandag de eerste in Riesa. Wij mogen live genieten en de rest van beide families moet het doen met onze tweedehands verhalen. Ilja verheugd zich al tijden op de meer dan 6 uur durende rit naar Riesa met een mem en acropartner die het leuk vinden om mee te zingen met de radio, ze heeft bescherming meegenomen in de vorm van een IPad en een voorraad oordopjes, ….. sorry Marcel ….. zing je mee?

En nu zit ik dan om kwart voor twaalf met op de achtergrond RTL Late Night nog even mijn verslagje te typen. De koffers zijn gepakt, gevuld met sportkleding (Ilja) en oranje toebehoren inclusief toeter (Willy), lunchpakket met broodjes, zalmwrapjes en lekkere aardbeien en druiven. Foto en film camera met een leeg geheugen kaartje en een volle accu liggen naast paspoort en de paaltjes die natuurlijk ook mee moeten. Zo meteen nog wat laatste spulletjes pakken en dan slapen met de wekker vroeg want ik ben en blijf een last-minute-mens en zal morgenochtend vast nog het nodige moeten opzoeken, voor nu eerst welterusten.

Wordt vervolgd …..