Zondag 15 april - Reisverslag uit Drachten, Nederland van Ilja Goedemoed - WaarBenJij.nu Zondag 15 april - Reisverslag uit Drachten, Nederland van Ilja Goedemoed - WaarBenJij.nu

Zondag 15 april

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Ilja

16 April 2012 | Nederland, Drachten

Eindelijk is het zover, we vertekken naar Amerika !!! Vandaag Ilja en Willy, Marijke en Denise en reisorganisator Tjeerd.

Om 4.30 uur ging de wekker, broodje en een kopje thee en samen met Bob en Annick naar Marijke en Denise. Stipt 6.00 uur staat Tjeerd voor de deur,
1 auto 5 personen 5 koffers 5 handbagage VOL VOLLER VOLST ! Uitzwaaien en op naar een voorspoedige reis.

Lekker rustig onderweg dus vlot in Amsterdam, na een klein zoektochtje midden tussen de wegwerkzaamheden onze parkeerplek in Aalsmeer gevonden, vandaar met een busje naar Schiphol gebracht. Inchecken, bijna alle koffers keurig op gewicht met als dieptepunt Tjeerd 12.7 kg en hoogtepunt Denise 23,3 kg (meteen een waarschuwingslabel aan haar koffer) Nog even kort koffie en shoppen op de luchthaven en keurig op tijd bij gate D26. We vertrekken, British Airways heet ons van harte welkom op hun vlucht en binnen de kortste keren landen we op London Heathrow. Volgens ons zat er een stagiaire in de cockpit die de begrippen links en rechts nog wat moest oefenen, het was een klein beetje wiebbelig bij stijgen en landen. Op Heathrow hadden we vlot onze eigen koffers weer te pakken en stond taxibusje van "exclusive airport" voor ons klaar met "Nederlands" sprekende chauffeur. Alweer vlot gearriveerd bij London Gatwick. Na het broodnodige sigaartje van Tjeerd opnieuw inchecken. Na de douane even een broodje eten en dan moeten we opschieten, met nog een kwartier voordat de gate sluit en nog een 10 minuten te lopen naar de gate Snel snel snel !!! En ja hoor twee minuten later zijn we er al zitten we nog een half uur te wachten voor we echt het vliegtuig in mogen. Wat rustig, en nee, er komen echt niet meer mensen bij dus per persoon 3 stoelen tot onze beschikking. We beginnen gezellig samen maar na de warme maaltijd heeft iedereen een slaapplekje gevonden. Daarnaast keus uit zo'n 200 films en programma's op onze prive tv-tjes.
Hele goede vlucht gehad, wel wat tegenwind en soms een wat schuddend vliegtuig met regelmatig de vraag van beide meiden: "wat is dit ?" "wat gebeurt er nu ?" Om klokslag 18.10 uur locale tijd landen we op Orlanda International Airport.

En dan nog door de Amerikaanse douane, meteen even wat leuke foto's maken ..... helaas Marijke wordt meegenomen door een paar mannetjes in een pak en moet meteen de laatste foto's deleten, ook ik kan de laatst gemaakte foto verwijderen.
Laatste obstakel is nog weer een kontrole van: reden voor ons verblijf, check van alle ingevulde formulieren, nogmaals spullen door de scan, en dan is het echt: we zijn in FLORIDA !!!!!

Het is hier allemaal groot en schoon en Disney, dus eerst maar op naar iets bekends de Mac ! Een lekkere milkshake en Ilja frozen strawberry lemonade, PROOST ! Dan op zoek naar de huurauto, is nog echt even zoeken want ons huurbedrijf bestaat niet tot we erachter komen dat het hier onder naam van een andere agent zit. De bestelde auto blijkt toch wat aan de kleine kant, nu gaan we van groot naar mega groot: een Chevrolet Transverse voor 8 personen.
Tsja... en dan zonder "Tom" en met navigatie van een bijna lege telefoon de weg naar ons tijdlijke huis zoeken. Eerst maar richting Kissimmee en vanuit daar de speurtocht vervolgen. Het ritje wat een kwartier hoort te duren doen wij een uur over maar dan zijn we er toch echt! We komen aan terwijl Rene, Hilda en Ferrie net de boodschappen aan het uitladen zijn. Een gezellig weerzien, alles naar binnen sjouwen en eerst zitten met een groot glas drinken en even bijpraten. Dan is het voor Ilja en Denise genoeg geweest, tandenpoetsen en slapen ! Wij maken het ook niet laat, maandag beginnen de wedstrijden voor de senioren en we zijn tenslotte al 24 uur op ! Welterusten.

Wordt vervolgd .....

• 16 April 2012 - 17:18

Lisa En Sieta:

Zo te lezen vermaken jullie je prima. Geniet van alles wat je meemaakt.
    Leuk jullie zo te volgen

• 16 April 2012 - 17:40

Willy Van Den Bos:

Goed om te lezen dat de reis vlotjes is verlopen. Veel plezier en succes daar.
    Groetjes uit kou kikkerland

• 16 April 2012 - 17:47

Gerard-Jan :

Leuk hoor! De foto's zien er goed uit, heb ze net even gekeken. Heel veel plezier daar en ik hou deze pagina zeker even in de gaten :)

Gerard-Jan

• 16 April 2012 - 20:51

Gert & Syts:

Leuke foto's! En goed te lezen dat jullie vlucht soepel is verlopen. We blijven jullie volgen via deze site en hebben Skype geinstalleerd :)
    (oh, en nog wel ff aanpassen op deze site dat jullie in amerika zijn he) ;-)

X Gert & Syts