Woensdag 25 april - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Ilja Goedemoed - WaarBenJij.nu Woensdag 25 april - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Ilja Goedemoed - WaarBenJij.nu

Woensdag 25 april

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Ilja

27 April 2012 | Verenigde Staten, Kissimmee

Vanochtend heerljk uitgeslapen wakker geworden, eerst een lekker ontbijtje, super motel/hotel. Na onze eigen gebakken wafels gegeten te hebben nemen de kinderen een duik in het zwembad en om 11.00 uur is het tijd om uit te checken. Op weg naar de Mexicaanse Golf en zijn witte stranden. Onze eerste stop is Bonita Beach, hier vinden we grote schelpen, wit zand en waterige koffie, zowel Sonja als Tjeerd vinden het niet lekker en gooien het dan beide maar over onze tassen heen. Even kort op ht strand bakken en braden en daarna met alle door Ilja gevonden schelpen meer richting het noorden. Stop nummer twee is Sarastoa Beach, ook niet verkeerd, hier wittere stranden en heerlijk zeewater, Ilja, Eline Tjeerd en Willy kunnen in ieder geval zeggen dat ze in de golf va Mexico hebben gezwommen!

De rit wordt vervolgd en ondanks Greta's niet altijd even duidelijke aanwijzingen gaan we toch via een geweldige weg bij St.Petersburg weer noordelijker. Hoog over het water, overal zee en veel vogels maar helaas geen pelikanen en die willen we juist zo graag. Ons streven is om de zonsonderdag mee te maken bij Clearwater Beach en dt lukt mede dankzij een snelle hap van de Mac (alweer). Ilja komt er wel erg bekaait af, alles is hier groot behalve het happy meal, dat bestaat uit 10 frietjes en 4 nuggets en dan zijn ze ook de saus nog vegeten. De zon is al aardig gezakt wanneer we op het witste strand van vandaag aankomen, echt prachtig. De meiden vertonen nog even hun kunsten voor de fotograferende moeders met als achtergrond de ondergaande zon en een nep pelikaan, tenminste dat dachten we allemaal tot hij begon te bewegen.....dus eindelijk dan toch een pelikaan op de foto.

Nog even struinen op de boulevard waar van alles te doen is, Denise, Eline en Ilja zien al gauw de trampolines staan en even later zie je op het strand drie meisjes meters hoge salto's maken. Na opnieuw een bakje waterige koffie weer op huis aan. He ! reclame op de vooruit ? Nee hoor gewoon een parkeerboete, gelukkig zijn de parkeerwachten iets minder gul dan in Nederland. Het bedrag valt mee,even delen door vier en we zijn voor 5,- dollar de man klaar. Na toch nog een flink ritje naar Kissimmee zijn we even na 23.00 uur terug bij hotel Seralago, Sonja en Eline kunnen nog niet gaan slapen, ze moeten inpakken want ze vertrekken donderdag. Wanneer we afscheid nemen komen we de familie Blaam ook nog tegen op hun terugweg vanuit Old Town. We laten Sonja en Eline aan hun goede zorgen over en rijden de laatste paar 100 meter naar Delorean Drive. Wat drinken, douchen en dan slapen, behalve ik, ik moet nog een reisverslag typen want als ik dat niet doe krijg ik meteen "commentaar",
't is wat als er zon druk op je ligt tijdens de vakantie ; )

In twee dagen Florida voor een deel doorkruisen, het waren lange dagen maar geweldig, ik had het zeker niet willen missen!
Morgen weer op tijd opstssn, een dagje Disney met Ilja

Wordt vervolgd .....

• 27 April 2012 - 09:54

Hilda:

Wat mooi dat jullie de rondrit ook zo positief hebben ervaren.
    Geniet verder!