Vrijdag 27 april - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Ilja Goedemoed - WaarBenJij.nu Vrijdag 27 april - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Ilja Goedemoed - WaarBenJij.nu

Vrijdag 27 april

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Ilja

29 April 2012 | Verenigde Staten, Kissimmee

Vandaag plannen om nadat we rustig opgestart zijn nog een keer naar de witte stranden aan de westkust te gaan. Meteen 's morgens voel ik al dat mijn lijf eigenlijk een rustdag wil, ook Ilja wil liever een dagje bij het huis en zwembad blijven. Wanneer Denise beneden komt blijkt dat zij ook liever niet weg gaat. Net als bij de tien kleine negertjes blijven hier van de vijf "bruine" Friezen steeds minder over, toen waren er nog maar twee ! Helaas voor Tjeerd sluit ook Marijke zich bij de thuisblijvers aan en uiteindelijk zitten we met zijn allen in de zon bij het zwembad, vervelend hoor ; )

Rond het middaguur beginnen de magen te rommelen, op naar Old Town voor een lekker hapje krokodil, Gator Bites. Marijke en Willy durven het aan en eten voor negen dollar een behoorlijk kleine portie van een soort mini kipnuggets, ze smaken wel maar of het nou zo bijzonder is ? Daar gaat het natuurlijk niet om, wij kunnen nu zeggen dat we krokodil gegeten hebben !

Dan in de auto naar een souvenirt winkel die ons bij aankomst al is opgevallen, hij is namelijk in de vorm van een tovenaar, ziet er prachtig uit. Ook de inhoud is leuk en we slagen er in leuke kadootjes voor de thuisblijvers te scoren, maken ze toch nog iets mee van ons "uitje". Hierna houden Tjeerd en Marijke het wel voor gezien, Denise, Ilja en Willy vereren de flea market nog even met een bezoekje en daarna steken we ons allemaal in gala voor onze weekafsluiting: Cirque Du Soleil.
We zien een prachtige show vol acrobatiek, trapeze, diabolo en nog veel meer, het is veel te snel afgelopen. Een laatste wandeling over de boulevard van Downtown Disney en we moeten afscheid nemen van dit deel van Orlando Florida, hopelijk tot ziens.

Morgen onze laatste dag, nu alvast wat inpakken (rond twaalf uur 's nachts!)Op onze kamer lijkt het alsof er een bom ontploft is, het valt mee het zijn slechts kleren van Ilja die her en der neergelegd zijn, net als thuis ! Toch eerst maar snel slapen, nog tot 10.30 uur de tijd morgenochtend.

Wordt vervolgd .....