Zaterdag 28 april - Laatste dag / laatste verslag - Reisverslag uit Drachten, Nederland van Ilja Goedemoed - WaarBenJij.nu Zaterdag 28 april - Laatste dag / laatste verslag - Reisverslag uit Drachten, Nederland van Ilja Goedemoed - WaarBenJij.nu

Zaterdag 28 april - Laatste dag / laatste verslag

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Ilja

30 April 2012 | Nederland, Drachten

Onze laatste dag begint ongeveer om half negen. Laatste douche, laatste ontbijt met de laatste plakjes brood, een restje jus d'orange en een bodempje koffie. Dan samen even inpakken en doorpakken met opruimen, bedden afhalen, tuinstoelen naar binnen, alle vuilnis weg en ondertussen draaien de wasmachine en de afwasmachine nog en keertje. Tjeerd neemt zelfs de stofzuiger ter hand om ons te verlossen van al het zand in de auto (+ restjes half vergane appel en gesmolten m&m's). Na het online inchecken en het betalen van de parkeerboete zijn we mooi voor 10.30 uur klaar. Alle bagage in de auto en op naar het zwembad, even een afscheids rondje zwemmen en daarna heerlijk "uitzonnen". Tegen de middag douchen en omkleden bij het zwembad, daar vinden we bij een put de huid van een vervelde slang, en dit is duidelijk niet van een water- of tuinslangetje. Schelpen meenemen bleek illegaal te zijn en die heb ik dus keurig bij het hus gelaten, het slangenvel mag vast ook niet maar dat stop ik stiekem toch in de koffer.

Alweer tijd voor de lunch, aan de overkant van de weg zit een naamgenootje van Denise, restaurant Denny's, zouden we al eerder heen maar was er nog niet van gekomen, laatste kans dus maar gegrepen. Dit hadden we eerder moeten doen, heerlijk gegeten voor een net zo heerlijke prijs. De combi lijkt wat apart maar geloof me, geroosterde geraspte aardappel met eieren en worstjes of spek samen met pannekoekjes met chocola, aardbeien en slagroom zijn niet te vcrsmaden. Waarschijnlijk wel echt vrouwenvoedsel (Marijke, Denise, Ilja, Willy) want Tjeerd zit als enige aan een gezonde salade.

Daarna bye bye naar ons huis, kermis, winkeltjes, restaurantjes en Old Town want we moeten verplicht nog weer naar de Outlet Mall in opdracht van Hilda vanuit Appelscha. Helaas voor haar is het betreffende vestje uitverkocht, gelukkig vinden we het zelf geen drama om nog eens te kijken, voor Annick nog een leuk vest gekocht en Ilja spekt de kas van Adidas en Hilfiger nog flink.

Dan op naar Orlando International Airport, auto inleveren, inchecken en oeps ! We gaan met iets meer gewicht naar huis dan we gekomen zijn. Willy promoveert van 20 kg naar 23,3 kg, Ilja van 17 kg naar 23,6 kg, beide een straflabel aan de koffer. Denise doet het handiger, zij degradeert van 23,3 kg naar 16 kg ...... met haar ene koffer, de rest zit namelijk in haar tweede koffer. Wat een geluk dat Tjeerd een nieuwe samsonite heeft gekocht.......
Dan volgt opnieuw een zeer voorspoedige reis, met dit keer helaas gewoon 1 stoel per persoon, gelukkig toch wel wat kunnen slapen. Op Gatwick staat dezelfde chauffeur klaar om ons naar Heathrow te brengen daar even wachten en na een "bumpy ride" Londen - Amsterdam landen we even na 15.30 uur op Schiphol. Denise zorgt nog voor wat verwarring door ons mee te nemen naar bagageband 12, wanneer er nauwelijks mensen en koffers komen gaan we twijfelen, foutje, het was nummer 2, dan maar weer even teug lopen naar waar we net vandaan komen, is wel goed een beetje beweging na zo'n lange zit.
Wanneer we met alle koffers door de deuren gaan staan Bob en Annick ons al op te wachten met voor iedereen een welkom-thuis-roos. En dan is het tijd om afscheid te nemen van onze tijdelijke huisgenoten. We hebben een geweldige tijd gehad met elkaar de afgelopen twee weken met als hoogtepunt een 9de plaats voor Denise Eline en Ilja op het WK !!!

Iedereen bedankt voor de gezelligheid in Amerika, het meeleven vanuit Nederland en de leuke reacties op mijn verslagen.

en wie weet ..... wordt vervolgd .....

• 01 Mei 2012 - 12:20

Hilda:

Ben blij dat jullie toch nog geslaagd zijn bij de outlet en niet alleen speciaal voor mij ...
    We moeten binnenkort maar weer eens bijpraten over onze belevenissen in Florida.
    Het was plezierig om je verslagen te lezen!

• 09 Mei 2012 - 20:36

Trientje:

Super leuk om dit allemaal te lezen! echt een hele ervaring..
    Nu maar weer verder met de ´normale´ wedstrijden, dat zal vast helemaal goedkomen na zo´n goede prestatie op het WK! :D