Nog twee weken - Reisverslag uit Drachten, Nederland van Ilja Goedemoed - WaarBenJij.nu Nog twee weken - Reisverslag uit Drachten, Nederland van Ilja Goedemoed - WaarBenJij.nu

Nog twee weken

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Ilja

01 April 2012 | Nederland, Drachten

Over twee weken zitten we al in Amerika, om precies te zijn in een groot huis in Kissimmee vlak onder Orlando in Florida.
Vandaag naar Zwolle geweest voor een gezamelijke training van alle WK teams uit Nederland. Natuurlijk leuk om elkaar te otmoeten buiten de normale wedstrijden, voor sommigen is alles nieuw voor anderen een hernieuwde kennismaking.
Vanmorgen tegen half elf richting Zwolle, om 11.30 uur sporters warming up in de hal en ouders warming up in de kantine, koffie ! Na een gezellige koffietijd de tribune op om onze kinderen te te zien zweten. Conditie training, kracht training, springen en natuurlijk oefeningen draaien en choreografie perfectioneren. Leuk om al die topsporters en trainers zo samen te zien werken. De computer was nog niet helemaal wakker, zo nu en dan vond ie het genoeg, en na 2 minuten stopte de muziek ermee, maar dat mocht de pret niet drukken, vooral doorgaan ! Ondertussen (niet geheel onbelangrijk) werden de kledingpakketten uitgereikt. Ik stiekum op de tribune gluren naar het passen, Ilja haar pak was prima, het shirt iets aan de grote kant, zo ongeveer pyjamamodel ..... , nog een mooie Nederlande sporttas er bij en alles compleet. Rond 13.30 was er lunch met soep en broodjes en daarna tijd voor voorlichting.
Voor een aantal ouders en sporters gesneden koek maar voor ons was alles nieuw en nuttig. Help! als we maar niet vergeten ! Delegatieleiders en sportarts hielden hun praatje, ouders maakten foto's, sporters keurig op bankjes zitten luisteren. Daarna nog een foto moment, of eigenlijk foto momenten. De hele Nederlandse delegatie, met de eigen vereniging, met je egen team, met nieuwe vrienden, en de ouders maar doorflitsen.
Rond kwart over vier weer thuis van een toch wel lange dag, had nog iets eerder kunnen zijn maar gelukkig kwam Ilja er in Zwolle nog achter dat we terug moesten om haar jas op te halen uit de kleedkamer. Al met al komt het nu heel dichtbij, het wordt nu toch echt echt. Beppe komt 's avonds met haar koffers, groot, groter, grootst we kunnen kiezen. Vandaag niet meer, woensdag gaan Ilja en ik beginnen met spullen verzamelen. En nu maar hopen dat het past.

wordt vervolgd .....

• 02 April 2012 - 07:11

Riny:

Wat ziet het er al spannend uit allemaal. En goeie ouwe Liesbeth Lim gaat ook weer mee, zie ik.
    Geniet verder van de voorbereidingen enne.......voorzichtig hoor, Ilja, en haar partners mogen niets meer breken!!!!!

• 02 April 2012 - 14:40

Hilda:

Hoi Willy,
    De foto's van Zwolle zijn goed gelukt met je "vreemde" toestel. Komt dus wel goed in Florida.
    Was gister gezellig en nuttig. Begint nu echt te kriebelen, spannend allemaal. Ik hoop dat we heel gezellige dagen met elkaar hebben!
    Tot volgende week zondagavond: de koffie staat klaar!

• 07 April 2012 - 07:10

Ella Wieringa:

Nog een week en dan is het zover, spannend hoor, leuke site zo me tekst en foto's, zal hier nog vaak terug komen.