Dinsdag 17 april - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Ilja Goedemoed - WaarBenJij.nu Dinsdag 17 april - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Ilja Goedemoed - WaarBenJij.nu

Dinsdag 17 april

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Ilja

18 April 2012 | Verenigde Staten, Kissimmee

De eerste dag zonder de meiden in huis begint al vroeg, half zeven wakker besluit ik om maar uit bed te gaan. Heerlijk rustig buiten zitten wachten tot de zon tevoorschijn komt. Andere vroege vogel Marijke komt er al snel bij. Een klein uurtje later is iedereen wakker en zitten we met brood, thee of koffie ergens in huis of buiten. Even whatsappen met de andere Adonis ouders die dichtbij in een hotel zitten brengt Hilda, Marijke en Willy er toe om op onderzoek uit te gaan, Er is vast een weggetje binnendoor naar het hotel ! Ja die lijkt er inderdaad te zijn, we sluipen door de bosjes tot we het bordje tegenkomen dat ons verteld dat we hier niet mogen jagen en dat we aangeklaagd worden als we verder lopen..... braaf als we zijn maar weer terug naar het huis gegaan. Tjeerd besluit vandaag naar het strand aan de oostkust te gaan, de rest gaat naar het sportcomplex om Margreet en Amarins aan te moedigen bij hun tempo oefening. Even later zitten we met zijn vijven als oranje gevaar in de auto van Rene en Hilda op weg naar hotel Seralago, familie Blaam, Bosma en Loman zijn in geen velden of wegen te bekennen. Gelukkig is daar "Snake" die ons voorstelt aan hotel manager Jan, geboren Lekkerkerker. Na handen schudden en uitbundig bewonderd te worden om onze oranje look vertrekken we zonder de andere ouders.

Op naar "ESPN Wide World Of Sports"
Een Mega sportcomplex met grote brede oprijlaan, palmen, muziek en beeldschermen. Bij de poort hebben we als legitimatie ons toegangspasje en vingerafdruk nodig daarna mogen we naar binnen. We worden doorlopend aangesproken op onze sprekende oranje kleding, wanneer ik even terug naar de auto ga hoef ik me bij terugkomst niet eens opnieuw te legitimeren, "for sure you belong to that orange group from Holland !" Links, rechts, voor en achter, overal sportcommplexen en sportvelden voor allerlei verschillende sporten. Een apart gebouw waar gegeten en wordt en waar zich de trainingshal bevindt. In het HP Fieldhouse vindt de officiele wedstrijd plaats, bij binnenkomst kijk je uit op alweer een mega grote zaal met rondom tribunes, twee beeldschermen en in het midden een mooie vloer met aan de zijkant de veel-koppige jury en andere belangrijke met name in het zwart geklede personen voor techniek enz. enz.
Dan is Nederland an de beurt, een mooie tempo oefening van Margreet en Amarins wordt beloond met 25.27 punten. Daarna nog even genieten van de heren vier, wat zij met en kracht en lenigheid voor elkaar krijgen, onvoorstelbaar ! Om 14.00 uur is er een contactmoment van ouders en sporters, tot die tijd gaan Marijke en Willy naar Downtown Disney en worden daar afgezet door Rene. Downtown Disney is een groot uithangbord voor alle Disneyparken verpakt als boulevard. Overal winkeltjes en restaurantjes met als thema Disney figuren, je krijgt in het klein (nou ja klein ...) voorgeschoteld wat je zoal in de parken kunt verwachten, we spotten zelfs een echte Knabbel (of was het nou babbel?), leuk om even rond te lopen.

Na een uurtje is het genoeg geweest, nu even zien hoe we terug op het sportcomplex kunnen komen. We doen ons voor als gasten van een Disney resort en komen zo gratis met de Disney express bus keurig op tijd bij onze kinderen. Ook de andere Nederlandse ouders zijn daar inmiddels aangekomen.
Dan horen we ook dat er toch nog twee pech gevallen waren binnen de Nederlandse delegatie, 1 koffer kwijt en 1 vlucht gemist, Manon moest overstappen in Atlanta en dat ging even mis, gelukkig konden zij en haar familie met de volgende vlucht mee.
Dan zien we de sporters komen, ik zie bij Ilja meteen haar prachtige nieuwe zonnebril met echte spiegelglazen, we horen dat zij vanmorgen met de delegatie ook naar Downtown Disney zijn geweest. Gezellig met een aantal meiden kijken en shoppen en Ilja dus samen met Mare een zonnebril gescoord. Nog even naar de merchandise van het WK kijken, het is niet te geloven maar een deel is gewoon al uitverkocht, dus nu maar beslissen en een leuk USA Gymnastic shirt gekocht. Dan is het alweer tijd om afscheid te nemen, junoren en jeugd hebben vanmiddag hun eerste training. Vanavond gehoord dat ze goed getraind hebben, morgen weer training en contact, ze mogen zelfs met ons mee naar een shopping mall.
Nog even het Nederlandse senioren trio aangemoedigd en toen Haise Sonja Marijke en Willy naar huis, relaxen in de zon met een boek en even skypen met het thuisfront, waar het koud is volgens Bob. Later in de middag laatste, combi, oefening van Margreet en Amarins, goed gedraaid maar met een tijdsfoutje eindigen ze in het eindklassement op een mooie achtste plaats, helaas net niet in de finale.

Vanavond besloten om met elkaar te gaan eten, gezellig! De groep is zo groot dat we uiteindelijk uit elkaar vallen in drie losse onderdelen (chinees, pizza, steak), maar iedereen heeft lekker gegeten ! Toen nog even een drankje in een bar in Old Town en dan weer naar huis want de plicht roept: reisverslag ! Inmiddels is de woonkamer zo goed als verlaten, alleen harde werkers Hilda en Willy zitten nog driftig te typen, nog even en dan slapen.

Wordt vervolgd .....

• 18 April 2012 - 05:01

Riny:

Wat een belevenis! Enig om mee te lezen!
    Wat leuk voor Ilja, dat ze dit zo kan meemaken!
    Geniet van de zon Willy, het is hier inderdaad KOUD!!!!!!!!!!!

• 18 April 2012 - 11:57

Britt:

Geweldig om jullie zo te kunnen volgen :)

• 18 April 2012 - 17:45

Charlotte:

Hey, lieve Ilja!

ken je me nog van Zoka?
    Ik mis je zo erg! Ik hoop dat het goed gaat in Amerika, ik ben wel jaloursss hoowr.. Hihii! Doe je best en je kunt het! We gaan voor de winst hé?

xxx Charlotte