Woensdag 18 april - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Ilja Goedemoed - WaarBenJij.nu Woensdag 18 april - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Ilja Goedemoed - WaarBenJij.nu

Woensdag 18 april

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Ilja

19 April 2012 | Verenigde Staten, Kissimmee

Alweer onze derde dag in Florida. Voor de jeugd en junioren teams vandaag de tweede training in het sportcomplex. De sporters trainen en eten daar en om 14.00 uur is er opnieuw een contact moment met de ouders. Vanochtend meteen een beichtje dat het geplande shoppen niet door kan gaan, helaas voor de dames heeft de delegatie anders besloten.

Maar onze dag begint al veel eerder, om ongeveer half zeven wordt ik wakker geschud door Marijke, ze heeft bedacht dat het toch wel leuk zou zijn om even naar Cape Canaveral te gaan, of ik mee wil. Wanneer de boodschap tot me doorgedrongen is besluit ik van de partij te zijn. Dat betekent wel opschieten want we moeten NU weg als we om twee uur terug willen zijn bij onze dochters. Zo gezegd zo gedaan, de laatst overgebleven crackers gegeten, een briefje op tafel voor de andere bewoners + geld en het verzoek om boodschappen te doen, hoezo delegeren.....? Met Tjeerd achter het stuur zijn we vlot aan de oostkust, even een broodje een bij Subway en dan de laatste kilometers afleggen naar Kennedy Space Center. Wanneer we er bijna zijn heeft Marijke de geweldige ervaring haar eerste echte levende krokodil in het wild te zien, Willy en Tjeerd waren net te laat natuurlijk.
We hebben drie uren om het Space Center te doorkruisen en beginnen met de bustour naar de meest belangrijke bezigheden van de Nasa: shuttle launche, de Apollo en het gigantische gebouw van de Nasa. Erg indrukwekkend om te zien en immens groot, op de foto's kun je niet zien hoe groot het in werkelijkheid is. Naast al deze techniek zien we ook een stuk natuur, Marijke haar krokodil heeft namelijk behoorlijk wat vrienden die we onderweg gewoon aan de kant van de weg en het water tegenkomen, gelukkig zit het raam van de bus ertussen. Ook zien we een groot adelaarsnest in een boom, hier komt al zo'n 45 jaar dezelfde adelaarsfamilie. Daarnaast veel vogels, de ibis, de lepelaar en andere onbekende merken. Na een blik op echte oude en gebriukte raketten en shuttles gaan we terug naar de auto, dan zijn we keurig op tijd terug voor ons kuffelmomentje..... dachten we.....

Terwijl we gewoon vooruit weg kunnen rijden bedenkt Tjeerd dat het ook achteruit kan en ziet daarbij helaas een leuke witte Honda over het hoofd. (moet wel toegeven dat hij lichtelijk werd afgeleid door bruine M&M's)
De eigenaar, die engineer bij de Nasa is, hoort een vreemd schrapend geluid en komt terug om zijn iets aangepaste auto te bewonderen. Gelukkig valt de schade mee, alleen wat schaafplekken. Toch de politie er even bij roepen in verband met de verzekering, daar ging onze perfecte planning. Zowel eigenaar Joey als the police officer zijn geschikte mannen en na een gezellig uurtje zijn alle formulieren ingevuld en facebook acounts uitgewisseld, zo maak je nieuwe vrienden !

Inmiddels Sonja, Denise en Ilja ingelicht dat we niet op tijd zijn om te knuffelen. Wanneer we vragen of ze nog een kwartiertje willen wachten is het antwoord: "maar we willen ook nog zwemmen", prima! morgen is er weer een dag en vandaag maar lekker zwemmen met zijn allen. Na een kort bezoek aan de Florida Mall gaan Marijke en Willy naar de sporthal waar nog een aantal Adonis en Zwolle oudes zitten, daar beginnen de finales van de senioren. Fantastisch om te zien. Op youtube zijn alle oefeningen terug te vinden, echt kijken! Gouden medailles voor Belgie, Engeland, Oekraine, Rusland en China. Daarna de officiele sluiting waaraan Margreet en Amarins mee mogen doen, super om hun te zien temidden van al dat spektakel, ze hebben een geweldig toernooi gedraaid, voor hun is het na het gala vanavond afgelopen.

Op de valreep hoor ik nog van Kim dat Ilja samen met nog twee Nederlandse sporters met de vlag mag lopen tijdens de opening vrijdag, spannend!

Wordt vervolgd .....

• 19 April 2012 - 06:01

Riny:

Wat beleven jullie veel! Hartstikke leuk!
    Wanneer heeft Ilja haar wedstrijd?
    Veel plezier verder.
    Je kunt erg mooi schrijven Willy, compliment!