Maandag 16 april - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Ilja Goedemoed - WaarBenJij.nu Maandag 16 april - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Ilja Goedemoed - WaarBenJij.nu

Maandag 16 april

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Ilja

17 April 2012 | Verenigde Staten, Kissimmee

En de eerste dag is alweer bijna voorbij ... als alles zo snel gaat zijn deze twee weken vlug voorbij :(

Vanochtend rond acht uur wakker, Nederlandse tijd 14.00 uur, best wel netjes. Beneden gekomen hoor ik dat Ilja en Denise om 5.00 uur klaar wakker waren en zich toen maar met de de laptop hebben vermaakt. Eerst even gezellig samen ontbijten, daarna wij lekker rustig aan en Ferrie, Hilda en Rene zich voorbereiden op de eerste wedstrijddag van Margreet en Amarins.
Na vertrek van de driekoppige oranje fanclub richten Marijke en Willy de tafel in als tijdelijk kantoor. Het is bijna een dagtaak om alle administratie bij te houden: facebook, twitter, mail en natuurlijk het reisverslag. En dan ben je eindelijk klaar blijkt dat de mail niet verzonden kan worden. (gelukkig na veel gepuzzel eind van de middag via een omweggetje opgelost, Tjeerd bedankt hoor)

Rond 11.00 uur in onze Amerikaanse Bolide even een rondje omgeving gemaakt. Wanneer we richting het hotel van de sporters gaan, is Disney rondom aanwezig, op elk verkeersbord staat zo ongeveer een pretpark vermeld met aan de kant van de weg en op elke bus de nodige Donald Ducks, Goofy's en Mickey Mouses. Een prachtig groot theater voor La Nouba van Cirque du Soleil, wie weet gaan we daar nog heen.....
En verder: Planet Hollywood, De ananas van Sponge Bob, grooote wegen, grooote auto's, grooote vrachtwagens.
veeel fastfoot restaurants, veeel shoppingmalls, Denise scoort haar eerste koopjein een van de Nike Mega Stores.
Terug naar ons resort Regal Oaks, vlak daarbij is Old Town met daarnaast een vaste kermis. Eerst maar even echte dollars pinnen, er staan hier her en der een soort zuilen waar je je geld uit kunt halen. Ook Ilja en Denise vullen hun beurs voor ze straks naar het hotel vertrekken. Dan is het de hoogste tijd voor een hapje. Na een mega cola voor iedereen volgen de borden met pittige kippepootjes en nog pittigere garnalen, gelukkig krijgen we snel een refill van onze glaasjes echte(?) pepsi bijgeschonken vanuit een soort litermaat. Nog even shoppen, kijke kijke nie kope, hoewel Ilja zeer gecharmeerd is van een zonnebril en een handpop, helaas moest ze van mij eerst nog maar even nadenken.....na een korte blik in de snoepwinkel en op de kermis via de supermarkt terug naar huis.

Margreet en Amarins hadden op dat moment net hun oefening gehad, even teruggekeken op youtube, zag er mooi uit, een onderdeel iets te kort en daarvoor 0,3 aftrek maar een mooi puntentotaaal van 25.54, morgen voor hun de tweede wedsrijddag met dan twee oefeningen. De rest van de middag lekker rustig aan, het resort even verkennen, bij het zwembad kijken en bij ons gevaarlijke krokodillenmeer achter in de tuin. En dan is het tijd voor Ilja en Denise om hun koffer opnieuw in te pakken. na wat hulp van Marijke past alles plotseling veel beter in de koffer van denise, of zou dat toch komen doordat de rits een opengeknapt is ..... ? Even whatsappen met trainster Kim en delegtieleider Emiel om af te stemmen hoe wat waar en wanneer en we vertekken met zijn vijven naar Hotel Wyndham lake Buena Vista. Daar aangekomen wordt de auto meteen in beslag genomen zodat een hotel medewerker hem voor ons kan parkeren want dat kunnen we zelf natuurlijk niet. Binnen staat Emiel al op de dames te wachten. Ilja en Denise mogen alvast naar de kamer, Eline komt er straks gezellig bij. Beide moeders mogen nog even mee, dus samen in de lift naar de 17de verdieping. Een superdeluxe kamer met twee grote bedden en een grote tv en een groots uitzicht. Afscheid nemen tot het eerstvolgende "knuffelmoment", wanneer dat is krijgen we nog te horen. Tjeerd, Marijke en Willy besluiten om nog even naar de oostkust te rijden richting Cape Canaveral een half uurje rijden maar, na zo'n 3 kwartier worden we uitgelachen bij een tankstation, "all beaches are at least 1,5 hour away from here". Morgen toch eerst maar een wegenkaart kopen. Dan maar weer terug naar Kissimmee center an als we deze ook niet kunnen vinden belanden we uiteindelijk bij de Pizza Hut voor een voedzame maaltijd: brood, salade, spagetti en een heerlijk fruitig drankje. Via sms en twitter horen we dat de rest van de delegatie inmiddels ook is aangekomen en dat ze met zijn allen naar het sportcomplex gaan om daar te eten. Daarna is het voor hun ook bedtijd, morgen de eerste training.

Nu nog even rustig een borreltje drinken met alleen de 6 volwassenen hier nog in het huis.

Wordt vervolgd .....