Voorpret - Reisverslag uit Drachten, Nederland van Ilja Goedemoed - WaarBenJij.nu Voorpret - Reisverslag uit Drachten, Nederland van Ilja Goedemoed - WaarBenJij.nu

Voorpret

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Ilja

19 Oktober 2013 | Nederland, Drachten

Morgen is het eindelijk zover en reizen de dames af naar Lissabon voor het EK acro 2013.
Afgelopen week is de voorpret natuurlijk al begonnen want woensdag vertrokken de jeugdteams. Mix pair Amber en Stein en trio Eva, Jessy en Eline, met natuurlijk een heel gezelschap aan ouders als supporters.
Zij kwamen aan in een zonnig Portugal en Eline wist direct wat ze was vergeten mee te nemen: een korte broek!. Die zit inmiddels al wel bij Ilja in de koffer plus haar bikini want je weet maar nooit.....

Donderdag was de trainingsdag voor de jeugd met daarna vrijdag en zaterdag de kwalificatie wedstrijden om zich proberen te plaatsen voor de finale op zondag. Hier in Nederland (lees: Friesland lees: Drachten) willen we graag alles via de livestream meemaken net als bij andere wedstrijden. Maar dat gaat niet zomaar, verrassing! Je mag pas kijken als je je credit card tevoorschijn tovert. Nou is het niet een kapitaal bedrag, 2,- euro per dag, maar als je iets betaald wil je het wel graag ook hebben en dat bleek nou net het probleem te zijn. Na anderhalve oefening gezien te hebben viel eerst het geluid uit en natuurlijk net toen Eva, Jessy en Eline aan de beurt waren. We zagen een "prachtige" en strakke "a-capella"oefening. Mooie score van 26.450 maar had toch net ietsje meer moeten zijn. Even later was het de beurt aan Amber en Stein, ook zij lieten een mooie strakke oefening zien, 26.900, en gingen de tweede dag in op koers voor een finale plek. Inmiddels was het geluid weer terug van weggeweest, alleen jammer dat de oefening soms eerder was afgelopen dan de muziek of andersom. Ook kreeg ik nostalgische gevoelens bij de videobeelden die meer op een soort versnelde diapresentatie leken. Na een blik op facebook was duidelijk dat er meer kijkproblemen waren, het regende mopperende vrienden.
Ik dacht ik doe stoer en mail de organisatie en kreeg zelfs mail terug dat het aan mijn computer lag..... ja, ja en aan de computers van al die anderen.....
Toch zaterdag maar weer 2,- euro er tegen aan gesmeten, na wat opstartproblemen van onze thuis digitale centrale (UPC) redelijk beeld met maar zo nu en dan een hapering. En zo konden we live meemaken hoe het trio wederom een mooie oefening liet zien met opnieuw 26.450 en daarmee een keurige 17de plaats behaalden. Voor Amber en Stein vandaag hun favoriet, de tempo oefening, en ja hoor met 26.600 houden ze hun plek en gaan als vijfde de finale in, super prestatie!

En dan is het echt bijna zondag, morgen, zondagmorgen, zondagmorgen vroeg, zondagmorgen heel erg vroeg!
Volgens mij zijn ze er klaar voor Linda, Danique en Ilja. Afgelopen week nog volop getraind en dan natuurlijk inpakken. Het reislijstje van vorig jaar er weer bij gehaald en afstrepen maar. Wedstrijdkleding, trainingskleding, feestkleding (plus die korte broek en bikini) en niet te vergeten pakjeslijm. Gelukkig was "juf" Riny weer bereid om via haar dochter Hester even een flesje voor ons mee te nemen, dankjewel. Daarnaast nog wat "gezonde" tussendoortjes in de koffer. Stiekem tussen de ontbijtkoek en de sultana's een zakje winegums gestopt, oei... als de trainers dit nou maar niet lezen... Verder alles klaar, paspoort, FIG licentie, ziekenfondskaart en niet te vergeten "the letter of consent" waarmee wij onze minderjarige dochter overdragen aan de goede zorgen van Kim Bokma. Want Ilja reist dit keer alleen met de delegatie zonder heit of mem!
Morgenochtend gaat rond vijf uur de wekker zodat we Ilja tegen half zeven bij taxi Verner in de auto kunnen zetten die ons junioren trio samen met jurylid Kim naar Schiphol zal brengen.

Diezelfde middag mogen Bob en ik ook naar Schiphol om onze oudste dochter Annick samen met Beppe op het vliegtuig naar Porto te zetten. Zij gaan daar heerlijk vakantie vieren bij Susana. En ik? Ik moet dan nog twee nachtjes slapen voor ik samen met Sita via auto-trein-vliegtuig-metro in ons hotel in Lissabon neerstrijk. En Bob? Die blijft thuis...werken...de hond uitlaten...de katten voeren...de beestenboel van Annick en Ilja verzorgen (3 ratten en 12 kwartels)...en rust aan zijn hoofd...hahaha wat zal hij ons missen...

wordt vervolgd.....

• 19 Oktober 2013 - 23:51

Riny:

Oh meisjes, heel erg veel succes op jullie EK. Ik herinner me zo goed dat Hester, José en Jeanet als eerste Nederlanders meededen aan een EK. Dat was in 2001 , ook in Portugal.
    Ook moeders en vaders mee in een vakantiepark, ook niet samen mogen reizen. Prachtige tijd.
    Dus meiden en ouders, geniet ervan, hoe ze het ook doen, jullie zijn door mee te doen al winnaars!
    Ik volg jullie op de voet.
    Zet hem op Ilja !!!!!!!!! me je partners natuurlijk!