zondag 20 oktober - vertrek - Reisverslag uit Drachten, Nederland van Ilja Goedemoed - WaarBenJij.nu zondag 20 oktober - vertrek - Reisverslag uit Drachten, Nederland van Ilja Goedemoed - WaarBenJij.nu

zondag 20 oktober - vertrek

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Ilja

20 Oktober 2013 | Nederland, Drachten

Vanochtend om 5.15 uur ging de wekker, nog even liggen en klokslag half zes eruit!. Iedereen wakker gemaakt en snel een lopend ontbijt buffet genuttigd. Vanmorgen eerst een toi-toi-tje aan Ilja gegeven, drie prachtige kopieën van Linda, Danique en Ilja maar dan in de vorm van gehaakte sleutelhangers, gemaakt door juf Esther. Hartstikke bedankt! De totale opbrengst van haar huisvlijt (ze maakt er zo'n 100 stuks) gaat naar Serious Request! Ook Annick en Famke hebben aan Ilja gedacht en geven een lieve knuffel mee op reis. Daarnaast nemen ze nog wat extra geestelijke bagage mee, alle succes wensen via telefoontjes, mailtjes, facebook enz., leuk dat zoveel mensen meeleven.

Eigenlijk best wel keurig op tijd maar dan toch net te laat bij de Sportlaan waar Verner ons al op staat te wachten. Kim moest uit Groningen naar het verzamelpunt komen en was er zelfs als eerste. Na wat passen en meten lukte het om alle vier de koffers plus handbagage in de splinter nieuwe auto van Verner te proppen, wel moeten we even een klein onderdeeltje tijdelijk verwijderen, de hoedenplank mag een ochtendje bij ons logeren. Dan een kus, knuffel en in het donker uitzwaaien. Wij snel terug naar huis en nog even lekker onze bedjes opzoeken. Veel te snel komt er en eind aan de rust, vanuit het diepst van mijn slaap wordt ik wakker gebliept, allemaal whatsapp berichtjes. Te nieuwsgierig om me nog eens om te draaien en dus maar snel op mijn mobiel kijken en daar komt een hele fotosessie voorbij van de delegatie op Schiphol. Inmiddels hebben Serge en Lieke, het senioren mix pair van FlikFlak Den Bosch, zich ook aangesloten, ook zie ik nog twee vreemdsoortige wezens in roze oranje, een soort mascottes van Schiphol of zoiets?
Onze dames staan mooi op de foto met hun nieuwe sporttas bij wijze van uitzondering beschikbaar gesteld door Intersport Evink, geweldig! Helaas moet er blijkbaar behoorlijk bezuinigd worden bij de KNGU, alle kosten zijn dus al voor de deelnemers zelf, een trainingspak en een shirt wordt geregeld maar een tas voor de sporters kon er dit jaar ook niet meer vanaf, erg jammer. Onze sponsorwerving loopt (nog?) niet heel hard van stapel, we zijn dan ook extra blij met de bedrijven die ons willen steunen, dankjewel:
BD Kiestra
Rein de Valk Architect
Eppinga hout en bouw materialen
Paulusma Reizen

Volgens mijn informatie is de reis voorspoedig verlopen en in de loop van de middag kreeg ik bericht van een van de aanwezige ouders dat onze kinderen gespot waren in de wedstrijdhal om de finalestrijd van Maya en Rik uit Zwolle te kunnen zien. Het is een succesvol jeugd EK geweest voor Nederland. In totaal drie finale plaatsen, Amber en Stein 6de, Danisha, Charell en Wietske 8ste, Maya en Rik 5de, Super gedaan allemaal!
Vanavond krijg ik nog een berichtje van Ilja, mooi 4**** hotel maar het eten is, letterlijk citaat:
NIET TE ETEN
Zo vies!!!
Alles is koud en goor.
Tsja..... dat heb je dan als verwende hagelslag-vis-zonder-graten-voorgesneden-groente-kinderen..., ik kan me niet voorstellen dat er niks lekkers bij zit en ze moeten het er maar mee doen. En als ik onze dochter een beetje ken gaat dat ook zeker goed komen.

Onze andere reizigers van het gezin hebben meer pech, vanmiddag Annick met Beppe naar Schiphol gebracht op weg naar Porto. Departure 19.15 uur, tenminste dat was de bedoeling. Thuisgekomen even teletekst raadplegen, het lijkt wel of ze nog niet vertrokken zijn? Check computer en ja hoor 1,5 uur vertraging, dat betekent waarschijnlijk pas rond half twaalf in het hotel (Nederlandse tijd half een!) Maar ook daar komen ze wel weer overheen.

Morgen de eerste trainingsdag voor de vijf uit Nederland, dinsdag op de de tweede trainingsdag, reizen de moeders en een zus af naar Lissabon, mooi op tijd voor de eerste wedstrijddag op woensdag.

Wordt vervolgd.....