Donderdag 24 oktober - wedstrijddag 2 balans - Reisverslag uit Odivelas, Portugal van Ilja Goedemoed - WaarBenJij.nu Donderdag 24 oktober - wedstrijddag 2 balans - Reisverslag uit Odivelas, Portugal van Ilja Goedemoed - WaarBenJij.nu

Donderdag 24 oktober - wedstrijddag 2 balans

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Ilja

24 Oktober 2013 | Portugal, Odivelas

Alweer de tweede spannende dag, vandaag mogen onze acrobaten hun balansoefening laten zien. We hijsen ons weer in onze oranje outfit en na opnieuw een heerlijk ontbijtje gaan we dit keer met de metro naar Odivelas. Daar aangekomen de wandelfstand en tijd afgewogen tegen het nemen van een taxi naar de sporthal om uiteindelijk de eerste de beste bus te nemen die we tegenkomen en laat dat nou net de goeie zijn! Via de ons reeds bekende Mac zijn we er binnen een paar minuten, en even later zitten we op onze inmiddels vertrouwde plek achter de Nederlandse vlag, ditmaal met een zilveren polsbandje om in plaats van een gouden. Ineke en Verine zijn er al en ook de Belgische videomoeder van gisteren, we ruilen meteen maar weer van camera voor vandaag.

Al na een kwartier zijn ze aan de beurt, de muziek start de dames blijven staan, Sita roept een kort drie letter woord " ... de verkeerde muziek"! Keurig netjes de vloer afgelopen, even wachten en opnieuw uitstrekken en klaar gaan staan, zucht ... weer de verkeerde muziek...weer aflopen...weer wachten... Maar dan wordt ons trio opnieuw aangekondigd en schalt er door de luidspreker het ons bekende "trrrr hu hu", dat lijkt er meer op! Na al deze stress toch een mooie oefening laten zien, iedereen is hartstikke tevreden. Nadat de laatste van hun categorie is geweest hangen Jorrit, Linda, Danique en Ilja over de balustrade om maar zo goed en snel mogelijk het scorebord te kunnen zien. Yesss met een score van 25.420 plaatsen ze zich voor de balans finale op zondag, SUPER gedaan! In het allround klassement kruipen ze een heel klein beetje dichterbij Polen, op naar de combi/finale morgen! Direct na de wedstrijd biedt de organisatie excuses aan voor het maken van de fout met de muziek . Later krijgen ook onze meiden nog sorry te horen met en de opmerking dat ze blij zijn dat ze zich ondanks alles toch voor de finale geplaatst hebben. Sporters en Jorrit komen even gezellig bij ons zitten. Alleen jammer dat Jorrit aan Ilja leert hoe ze zijn luchtpomptoeter moet gebruiken naast ons op de tribune, ook erg jammer dat Ilja denkt dat ze deze bij ieder team hoort te gebruiken...

Tijdens de middagpauze vertrekken wij naar een nabij gelegen Centro Comercial om hapje te eten en niet te vergeten de laarzen van Ineke te laten repareren. De hak was afgebroken op Schiphol, de andere had ze al eens eerder laten repareren en dat heeft ze geweten. Tijdens haar bodyscan bij de douane gingen alle alarmbellen af en stroomden de officials toe. Misschien had deze mevrouw wel een scherp mes in haar schoen verborgen, in die hak konden ook aardig wat grammetjes wit poeder opgeslagen worden, tsja je weet het maar nooit met een onschuldig ogende dame uit Friesland. Gelukkig kon Ineke ze ervan overtuigen dat de laars toevallig gerepareerd was met een ijzeren plaatje en zij echt geen messentrekkende drugs smokkelende moeder was. Sita en ik kopen nog de broodnodige gezonde koekjes en drinken voor de kinderen en voor ons zelf lekkere Pringles en een flesje Mateus rosé.

Dan is het alweer tijd om terug te lopen voor de tweede oefening van Serge en Lieke, zij doen vandaag tempo. Gelukkig gaat het dit keer voorspoedig en laten ze een prima oefening zien. Helaas is de afstand tot de topteams te groot voor een finaleplek, maar ook zij komen morgen aan de start met hun combi oefening.
De rest van de middag "heerlijk" onderuit op de sporthalbankjes zonder rugleuning en kussentjes naar prachtig senioren acro gekeken.

Alweer een dag bijna voorbij, samen met Ineke en Verine stappen we op de gele en blauwe metrolijn om naar een restaurantje te gaan.
Aanbevolen door de acro ouders van vorige week, het was misschien wel slim geweest om de naam van dit restaurant ook even te vragen. Uiteindelijk komen we terecht in een zeer trendy hamburger en cocktail gelegenheid. Of deze bedoeld werd geen idee maar we hebben heerlijke trendy hamburgers gegeten onder het genot van een net zo heerlijke trendy cocktail, wat wil je nog meer na zo'n inspannende dag. Nou geen idee maar ik weet wel wat ik niet wil: regen! Helaas het hoost weer, dit keer is er geen ontsnappen aan, we moeten toch terug naar ons hotel. De eerste etappe naar het metrostation is nog te doen, we zijn half nat, de tweede etappe van metro naar hotel is een stuk lastiger, hoe kom je droog over terwijl het stortregent en je twee straten door moet lopen? Nou niet dus! Inmiddels hoog (9de verdieping he) en droog in onze pyjama's aan een rosé-tje, eind goed al goed.

Gister en vandaag geen foto's, wanneer ik soms rond 01.00 uur klaar ben met typen ben ik er ook echt wel even klaar mee, dus foto's volgen later.....

Wordt vervolgd.....

• 25 Oktober 2013 - 09:48

Wies:

Hartstikke leuk om even mee te kunnen leven met jullie daar. Succes nog en hopelijk geen regen meer. Groetjes Wies.